VOOR DE ADMINISTRATIE ZIJN DIT TERUGKERENDE ISSUES:
Zoekgeraakte bonnetjes, achteraf uitzoeken en overtypen
- Geschreven bonnen ontcijferen
- Overtypwerk
- Chauffeurs nabellen en controleren
- Planners lastigvallen tijdens spitsuur
- Achteraf uitzoeken
- Handmatig afronden
De bonnen van machinisten moeten handmatig worden gecontroleerd. De afdeling administratie zoekt na de uitvoering van het werk naar ontbrekende informatie. Hoe fijn zou het zijn als 90% automatisch zou verlopen? Dat is een zorg minder én scheelt een hoop frustratie.
Hoe dan wél?
Met Logis automatiseren we het hele bedrijfsproces, van order tot factuur. Alles verloopt digitaal.
AUTOMATISERING ALS SUPERKRACHT
Rust, overzicht en inzicht
- Efficiënter & effectiever werken; sneller factureren
- Factuur compleet; Minder vergeten items op de factuur
- De uren/invoer van de chauffeur zijn direct beschikbaar voor verloning
- Minder herstel en brandjes blussen
- Meer inzicht in cijfers, zoals de bezettingsgraad
- Meer tijd voor andere taken
Slimmer en sneller werken betekent ook lagere loonkosten.
Overzichtelijk, efficiënt en nauwkeurig
DE ADMINISTRATIE SNEL OP ORDE MET DEZE FUNCTIES:
De desbetreffende CAO is gekoppeld aan de urenverwerking en de dagstaat.
Aan de werkbonnen voor de chauffeurs/machinisten kunnen oneindig bijlages toegevoegd worden. Voorbeelden hiervan zijn routebeschrijvingen of hijsplannen.
Doordat de activiteit van de chauffeurs geregistreerd wordt, kan er een nauwkeurige track&trace gegenereerd worden.
Een ingevoerde offerte kan snel omgezet worden naar een order, waardoor deze direct planbaar is. Na uitvoering kan deze worden gefactureerd.
Brandstoftoeslagen worden in de orders automatisch doorberekend.
Toeslagen als weekend- of avondtoeslagen worden automatisch doorberekend in de facturatie en loonadministratie.
Grote orders en meerdaagse orders blijven overzichtelijk in de facturatie en andere administratie.
Mogelijkheid tot deelfacturering.
Contractuele afspraken zoals prijsafspraken worden d.m.v. een waterval gefilterd. Wanneer er specifieke afspraken met bepaalde klanten zijn worden deze eerst toegepast. Wanneer hier niets te vinden is wordt er gekeken naar standaard afspraken etc. Op deze manier wordt er afgebouwd, wat een prijswaterval wordt genoemd.
In Logis is het niet alleen mogelijk staffelkorting te berekenen, maar allerlei soorten staffels die allemaal automatisch toegepast kunnen worden.
Het is mogelijk meerdere orders te groeperen voor één factuur. Dit kan makkelijk zijn voor bijvoorbeeld projecten.
De afrekening van charters worden automatisch in de administratie toegepast. Hiervoor is alleen nog een controle nodig.
Overzicht van wat er is gevraagd, gepland en gerealiseerd.
Meer winst, tijd en werkplezier
Hoe pakken we dat aan?
Door het werkproces te automatiseren krijg je een hogere bezettingsgraad, productiviteit én marges. Hoe Logis daar de gouden schakel in is, leggen we uit in deze PDF